Test butów motocrossowych – JETT

buty motocrossowe JETT

Producenci sprzętu motocyklowego stosują najróżniejsze chwyty w walce o klienta. Zapraszają zawodników aby sygnowali swoimi nazwiskami ich produkty, rozdają sprzęt, sponsorując wszystko i wszystkich. Czy brak tego typu działań może doprowadzić do sukcesu w dobie konsumpcjonizmu? Odpowiedź na pytanie jest prosta: Tak. Przykładem może być włoska marka Jett. Jedną z gwiazd światowego pokroju, która w pełni jej zaufała jest Ivan Lazzarini. Posiadanie tak znaczącego zawodnika, który wybrał buty ze względu na ich jakość, samo świadczy za siebie, że JETT to kawał dobrego buta. Ostatnio, dumnym krokiem weszła ona na polskie salony i z czasem zbiera coraz większą rzeszę fanów i zadowolonych użytkowników. Dzieje się tak za sprawą nowatorskiej technologii, użycia nowych materiałów a także wyprodukowaniu buta, który jest dużo bardziej przyjazny dla użytkownika niż pozostałe modele na rynku.

Zadajecie sobie pytanie, co może być nowatorskie w butach, które od lat produkowane są przez wielu czołowych producentów sprzętu? Co można jeszcze nowego wymyślić ? Gdyby przyrównać zalety butów do umiejętności zawodnika bokserskiego, Jett byłby w roli „włoskiego ogiera” – Rockiego Balboa, który nikomu nie znany, zaczyna zdobywać zaufanie, szacunek aby na końcu stanąć w chwale i udowodnić wszystkim że jest Wiele wart. JETT’y wprowadzają kilka udoskonaleń, które rzucają „na łopatki” sprzęt z tej samej a nawet wyższej półki cenowej. Pierwszym ciosem w walce o klienta, jest zbicie masy buta. Przez zastosowanie wręcz kosmicznych materiałów, które dodatkowo owiane są tajemnicą oraz licznymi patentami, udało się producentowi obniżyć ją o 1,5 kg. Zakładając ten but, ma się uczucie że na nogach mamy masywne adidasy do grania w koszykówkę, a nie ociężałe, toporne buty crossowe. Technologia jest bardzo podobna do tej stosowanej już od dawna w produkcji butów narciarskich gdzie cała skorupa wykonana jest z tworzywa. Formowanie butów na gorąco pozwoliło na zmniejszenie profilu buta, co przekłada się na dużo lepsze wyczucie dźwigni zmiany biegów. Zastosowanie zawiasu również ma na ten fakt bardzo pozytywny skutek a do tego pozwala na sprawnie poruszanie się.

Kolejnym ciosem, który zmusza przeciwnika do wycofania się w narożnik, jest prawy prosty pod postacią wytrzymałości. Gdzie w tradycyjnych butach z biegiem czasu skórzane elementy tracą swoje właściwości jak wodoodporność, elastyczność, czy zwyczajnie pękają, skorupa z tworzywa przez cały czas spełnia swoje funkcje perfekcyjnie. Nowy czy używany but będzie cały czas chronił. Szybki unik pozwala na dostrzeżenie wygody i poczucia lekkości. Wyjmowana wkładka (w wersji PRO), szeroka cholewa, dzięki której można dobrze spasować nawet najszerszą i najdłuższą ortezę tworzą swego rodzaju pełne wygody i funkcjonalności połączenie sprzętu i użytkownika.

Wracają do ringu sytuacja zaczyna się stabilizować. Mając już przeciwnika zagonionego w róg, Jett wie, że to on będzie gwiazdą wieczoru. Kolejnym krokiem jest szybka seria bardzo mocnych ciosów w korpus. Wszystkie elementy w butach Jett są wymienne. Kupujemy nie tylko jakość, ale też użyteczność. Jak w zestawie klocków lego, możemy wymieniać gumowe elementy, które chronią but przed przecieraniem się o ramę. Jeżeli środek podeszwy będzie miał już dość po jednym czy dwóch sezonach a nasze nowe podnóżki wygryzą w nim dziurę, za pomocą śrubokręta jesteśmy w stanie sami w kilka sekund wymienić ten panel na nowy. Każdy z nas kiedyś złamał klamrę w bucie, urwał zapięcie. Wtedy zaczynała się podróż po sklepach internetowych i dystrybutorach aby dostać właśnie tę klamrę. Często udało się dosztukować coś z innego modelu, w innym kolorze czy kształcie. Koniec końców w miarę działało. Tutaj sprawa wygląda zupełnie inaczej. Klamry z założenia są elementem wymiennym, i nie tylko można je dostać „od ręki” ale także ich wymiana jest dziecinnie prosta. Jakby tego było mało, możemy nawet wymienić holewę buta. Tutaj jeżeli zachce nam się wymienić po sezonie cały but, to możemy to zrobić. Kolejnym ułatwieniem jest możliwość wymiany wszystkich elementów bez żadnych narzędzi. Nie tylko wymiana klamr pójdzie jak z płatka ale również sama regulacja jest banalna. Możemy to zrobić w przerwie jazdy, w szczerym polu, nie zdejmując nawet rękawiczek a i tak będziemy w stanie wybrać najlepsze dla nas ustawienie.

Ostatni cios wyprowadzony jest z „góry”. Trafia przeciwnika prosto w głowę i posyła go na deski. Zaczyna się odliczanie. 8, 9, 10 . KO. Przeciwnik znokautowany. Cena butów za wersję Lite 1199 a za wersję PRO 1399 stawia but w samy środku stawki. Jednak za te pieniądze zyskujemy nie tylko nowinki techniczne, ale i wysoką jakość, która spełni wymagania nawet najbardziej wybrednych użytkowników. Walka skończony, werdykt, JETT wygrywa, tłum szaleje. Dla osób, które właśnie czują się najlepiej w świetle reflektorów, w samym centrum uwagi, producent przygotował jeszcze zestawy oklein które pozwolą nadać w pełni indywidualny charakter dla zwycięzcy.
Jak widać aby wygrywać nie trzeba być 300 tonową lokomotywową, odporną na ciosy, a wystarczy być jak „włoski ogier” szybki, zwinny i do tego z włoskim temperamentem.

Więcej info o butach na stronie producenta – JETT

Tekst: Tadeusz Rudnicki

Krótki adres URL: http://motocross.dirtarena.pl/?p=4463

Nadchodzące wydarzenia

  • Events are coming soon, stay tuned!

ANKIETA

Mój wiek to:

Zobacz wyniki głosowania

Loading ... Loading ...
sezon MXGP 2015 - oglądaj NA ŻYWO
Promocja imprez Motocross
sezon MXGP 2015 - oglądaj NA ŻYWO
Copyright © DIRT ARENA™ Wszelkie pozostałe znaki towarowe i nazwy firm, zamieszczone w matriałach publikowanych należą do ich właścicieli. Znajdź nas w Google+